Sok heveny és idült betegség első tünete lehet a fogyás.

Túlzott alvás okoz e fogyást

Amit eszel, úgy alszol! Bizonyos élelmiszerek fogyasztása az esti időszakban megzavarhatja az emésztőrendszer működését vagy az idegrendszert izgathatja, ezáltal gátolja a pihentető alvást.

Fogyás, fáradékonyság

Egyre több kutatás talál összefüggést az alvás minősége és a késő délutáni, esti órákban elfogyasztott ételek között. Nem csak azt bizonyították, hogy lefekvés előtt 3 órával már nem szabad nehéz ételeket és sokat enni, hanem azt is, hogy az éjszakai pihenést a bélrendszer, a bélflóra állapota is befolyásolhatja.

túlzott alvás okoz e fogyást

Míg bizonyos élelmiszerek segítik a nyugodt és ébredésmentes, folyamatos alvást, addig mások éppen ellenkezőleg, gátolják. Lássuk, mely ételeket érdemes kerülni, ha jól akarunk aludni!

A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

A kutatók szerint több olyan élelmiszer létezik, amely befolyásolhatja az alvás-ébrenlétet szabályozó bioritmust, sőt, az alvást befolyásoló hormonháztartást is. Ezzel kapcsolatban még további kutatások szükségesek, a következő ételekről és italokról azonban már születtek érdekes tanulmányok.

  • A túlzott alvás okoz e fogyást. A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat
  • Bernát István Ph.
  • Fogyókúrás osztály
  • 18 fogyás tipp
  • Az álmatlanság okai és veszélyei Szerző: Sleep Center - Dr.

Csípős, fűszeres ételek Egy kutatásban felnőtt férfiakkal erősen csípős, fűszeres ételeket etettek elalvás előtt: az alanyok álmatlanságról és a megfelelő alvópozíció megtalálásának problémájáról is beszámoltak a kísérlet végén. A fűszeres ételek a szomjúságérzetet is fokozzák, a nagy mennyiségű folyadékfogyasztás pedig ugyancsak gyakori éjszakai ébredéssel járhat.

Alkohol Az alkohol átmenetileg talán segít álomba túlzott alvás okoz e fogyást, de az éjszakát szinte biztosan fejfájás, gyakori felébredések, fokozott szomjúságérzet, esetenként rémálmok kísérhetik. Nem érdemes hát altatóként rendszeresen bort inni, és kifejezetten káros a rövid italok fogyasztása is. Epeizgató ételek Akinek érzékeny az epéje, az kerülje este a túlzott tejfogyasztást, és nem célszerű fokhagymás, nyers hagymás ételeket sem fogyasztani, mint ahogy a fűszerekkel is érdemes csínján bánni vacsoraidőben.

Ezek nem csak az epét izgatják, de gyomorégést is okozhatnak. Magas zsírtartalmú ételek Potenciális alvásszabotőrök a bő olajban sült ételek, így a hasábburgonya, a rántott hús, de ide sorolható a magas kalóriatartalmú és nehezen emészthető hamburger vagy sajtburger is.

You Won’t Lose Belly Fat Until You Do This….

Magas zsírtartalmuk miatt kerüljük este a lágy sajtokat és az olyan típusú sajtokat is, mint magasság vs súlycsökkenés trappista vagy a parenyica. Magas sótartalmú ételek A magas zsírtartalom mellett a magas sótartalom is árthat az éjszakai pihenésnek, megterhelik a gyomrot és fokozott szomjúságérzetet okoznak.

Aluszékonyság (Hiperszomnia) tünetei és kezelése

Nyers zöldségek Lehet, hogy sokak számára meglepő, mégsem egészséges alternatívája a vacsorának a nyers zöldség. Lefekvés előtt három-négy órával érdemes mellőzni ezek fogyasztását, egyrészt puffasztó, másrészt vízhajtó hatásuk miatt.

túlzott alvás okoz e fogyást

Koffeintartalmú ételek Az étcsokoládéban, az energia- és szénsavas italokban rejtett koffein van, ami puffadást okozhat, vízhajtó hatású és emellett nehezíti az elalvást, és lerövidíti a mély alvás szakaszait. Magas cukortartalmú ételek A cukor, csokoládé, fánk, péksüti nem túl jó választás vacsorára, mert nagyon megdobja a vércukorszintet és ezért képtelenek leszünk elaludni.

Fogyás, fáradékonyság :: Fogyás - InforMed Orvosi és Életmód portál :: fogyás, fáradékonyság

Az aszalt gyümölcsök sem kifejezetten ideálisak esti nassoláshoz, ezeknek is magas ugyanis a cukortartalma, egyebek mellett puffasztanak, ezáltal meggátolhatják a nyugodt éjszakai pihenést. A cikket dr. Benedek Pálma lektorálta.

túlzott alvás okoz e fogyást

Jean Orsolya - június